Kalite Politikamız
Tıp Merkezimizde Kalite Yönetim Sistemi, T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartları ve uymakla yükümlü olduğumuz yasal mevzuatlar kapsamında sürekli iyileşme ve gelişmeyi benimseyen bir yaklaşımı esas alarak, “ Mükemmel Hizmet Sunumunu” gerçekleştirmeyi amaçlar. Özel Uzmanlar Tıp Merkezi temel değerlerinden ödün vermeden, Misyon-Vizyonu ve kalite hedefleri çerçevesinde, uluslararası standartlarda oluşturduğu işletim ve yönetim sistemini aşağıdaki politikalar ışığında korumayı, her zaman daha iyisini yapabileceği inancı ile sürekli ölçmeyi ve Kalite yönetim sisteminin etkinliğinin sürekli iyileştirmesini kabul ve taahhüt etmektedir.
Hasta ve Hasta yakını ile anlaşmalı kurumların beklenti ve isteklerini ölçmek ve memnuniyetlerini sürekli iyileştirmek için süreçler belirlenir. Bu süreçlerin performanslarını ölçen iyileştirme faaliyetleri planlanır.
Çağdaş ve gelişmiş teknoloji kullanılarak hızlı ve doğru tanı ile tedaviyi gerçekleştirmek hedeflenir. Tıp Merkezimizde Kalite Yönetim Sistemi, şartlarına uygun şekilde çalışarak sistemin sürekli iyileştirilmesini sağlamak, başta yönetim olmak üzere, tüm çalışanların sorumluluğundadır.
Kalite Politikamız
Tıp Merkezimizde Kalite Yönetim Sistemi, T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartları ve uymakla yükümlü olduğumuz yasal mevzuatlar kapsamında sürekli iyileşme ve gelişmeyi benimseyen bir yaklaşımı esas alarak, “ Mükemmel Hizmet Sunumunu” gerçekleştirmeyi amaçlar. Özel Uzmanlar Tıp Merkezi temel değerlerinden ödün vermeden, Misyon-Vizyonu ve kalite hedefleri çerçevesinde, uluslararası standartlarda oluşturduğu işletim ve yönetim sistemini aşağıdaki politikalar ışığında korumayı, her zaman daha iyisini yapabileceği inancı ile sürekli ölçmeyi ve Kalite yönetim sisteminin etkinliğinin sürekli iyileştirmesini kabul ve taahhüt etmektedir.
Hasta ve Hasta yakını ile anlaşmalı kurumların beklenti ve isteklerini ölçmek ve memnuniyetlerini sürekli iyileştirmek için süreçler belirlenir. Bu süreçlerin performanslarını ölçen iyileştirme faaliyetleri planlanır.
Kurumumuzda Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları tüm birimler ve tüm çalışanlar tarafından yürütülmesi gereken bir faaliyet olarak kabul edilmektedir. Bu doğrultuda, tüm çalışanların Kalite Yönetimi ve kalite iyileştirmeleri konularında bilgi sahibi olmaları için sürekli eğitimler düzenlenerek uygulanır. Çalışanların kalite çalışmalarına katılımı teşvik edilir.
Çağdaş ve gelişmiş teknoloji kullanılarak hızlı ve doğru tanı ile tedaviyi gerçekleştirmek hedeflenir. Tıp Merkezimizde Kalite Yönetim Sistemi, şartlarına uygun şekilde çalışarak sistemin sürekli iyileştirilmesini sağlamak, başta yönetim olmak üzere, tüm çalışanların sorumluluğundadır.
Bu bağlamda;
-
Önceliğimiz hasta ve yakınlarının beklentilerini karşılayarak, memnuniyeti en üst düzeyde tutmak,
-
Çağdaş yönetim anlayışı ile kalite yönetim sistemimizi sürekli iyileştirmek,
-
Hasta, tedarikçi ve tüm çalışanların kuruma duyduğu güven ve aidiyet duygusunu sürekli geliştirerek dürüst kaliteli sağlık hizmeti sunmak,
-
Ekip ruhunu iyileştirme ve geliştirmek için çalışanlarımızı sürekli eğitimle desteklemek,
-
Çalışanın gurur duyduğu güler yüzlü, içten, insana saygılı çalışma ortamı sağlamak,
-
Kaynaklarımızı etkin kullanmak,
-
Çevreye saygılı olmak,
-
Bölgemizin en saygın ve güvenilir Tıp Merkezi olmaktır.
Kalite Yönetim Sisteminin Faydaları
-
Maliyet ve zamandan tasarruf
-
Hasta odaklı hizmet sunumu
-
Daha az hasta/hasta yakını – çalışan şikâyetleri
-
Kaynakların optimum kullanımı
-
Sağlıklı bilgi akışı
-
Yönetim kolaylığı
-
Kaliteli hasta bakımı sağlamak
-
Kaliteyi geliştirmek ve iyileştirmek için personelde liderlik bilincinin oluşması ve sürekli iyileştirmeyi sağlamak
-
Eğitim çalışmalarının sürekliğinin sağlanması
Kalite Yönetim Prensipleri
Hasta Odaklılık
Merkezimizde mevcut ve gelecekteki hasta ihtiyaçlarını ve beklentilerini anlamalı ve aşmak için çabalamalıdır.
Liderlik
Liderler, kuruluşun amacını ve yönünü belirlerler. Kuruluşun amaçlarının başarılması için kişilerin katılımını sağlayacak ortam oluşturulmalıdır.
Kişilerin Katılımı
Çalışanlar bir kuruluşun temelidir. Çalışmalara tam olarak dahil edilmeleri kendi yeteneklerini kuruluşun yararına kullanmalarını sağlar.
Yönetimde Sistem Yaklaşımı
Belirli bir amaç için birbiriyle ilişkili göstergelerin oluşturulduğu sistemin belirlenmesi, anlaşılması, yönetimi kuruluşun etkinliğini ve verimliliğini arttırır. Çağdaş yönetim anlayışı ile kalite yönetim sistemimizi sürekli iyileştirmek: Merkezimizde sunulan her türlü sağlık hizmetinin etik ilkelere bağlı olarak hasta ve çalışan memnuniyetini sağlayacak şekilde verilmesini sağlar.
Sürekli İyileştirme
Sürekli iyileştirme kuruluşun en kalıcı amacı olmalıdır.
Karar Vermede Gerçekçi Yaklaşım
Etkin karar verme, verilerin ve bilgilerin analizine bağlıdır.
Karşılıklı Yarara Dayalı Tedarikçi İlişkileri
Kuruluş ve tedarikçileri birbirinden bağımsız olmalarına rağmen karşılıklı faydaya dayanan ilişki değer yaratır. Kuruluşlarda büyük bir rekabet gücü ve üstünlük sağlayan Kalite Yönetimi yukarıda sayılan ilkeler benimsenip uygulandığı takdirde kuruluşta dinamizmin ve gelişimin sağlanmasında başarılı olur.
Dr. Abdurrahman SAVSİN
Yönetim Kurulu Başkanı